„Az elegancia nem más, mint elfelejteni, hogy mi van rajtunk“, magyarázta egykor a divattervező Yves Saint Laurent.
Egy mondat, amihez a divatikon maga is csak korlátozottan tartotta magát élete során, a nagy benyomást keltő kreációival, úgyhogy sok sztár, mint például Cathérine Deneuve filmszínésznő, életre szóló hűséget esküdtek neki, és mindig elárasztották dicséretekkel. „Ő a kettős életet élő nők számára tervez divatot“, mondta. „Napközben segít nekünk, hogy boldoguljunk a világban egy csomó ismeretlen ember között. Este pedig csábító bájat kölcsönöz nekünk.“
A divatkreátor 2008-as halála után se sokat változott a vállalat filozófiája. Mert az Yves Saint Laurent Couture divatvállalat mindig is a fekete színre, a lázadó, mindennek ellentmondó luxusra és a párizsi Couture hűvösségére esküdött, amit az alapító is mindig hajtott, és ezzel a leghíresebb mondásával hangsúlyozott ki: „Színek? A fekete a menedékem.“
1936. augusztus 1-én született, és az algériai Oránban nőtt fel. A szelíd Saint Laurent, aki mindig is kívülálló volt, és az iskolai évei alatt is állandóan csúfolták, az édesanyjának köszönheti, hogy szinte szabályosan belemenekült a divat világába. A végső lökést azután Molières színdarabja, a „Critique de L’École des femmes“ („A nők iskolája“) adta meg, ami az akkor 11 éves fiút arra ösztönözte, hogy első rajzain a színházi kosztümöket vesse papírra.
Ezek után egy szinte példátlan karrier vette kezdetét, aminek során már 17 éves ifjú korában felkeltette maga iránt az érdeklődést Párizsban, a divat fővárosában. Saint Laurent 1953-ban részt vett a Nemzetközi Gyapjú Titkárság évente megrendezett versenyén, ahol egyből harmadik díjat nyert az „estélyi ruha“ kategóriában.
A kapcsolatainak köszönhetően, amelyekre Saint Laurent a díjának köszönhetően tett szert, 1954-ben megkezdhette divat- és színpad-rajzoló kiképzését a neves „Chambre Syndicale de la Haute Couture“ divatiskolában, amit még abban az évben meg is szakított, hogy az IWS vetélkedőjére koncentrálhasson, amit aztán ebben az évben a „koktélruha“ kategóriában nyert meg. Rajzait a Vogue magazin is leközölte, és a Givenchy cégnél sorozatgyártásba is ment. Ezen a vetélkedőn Karl Lagerfeld is először jelent meg a divat színpadán, és a „kabát“ kategóriában hagyta maga mögött a konkurenciát. A díjkiosztás során nemcsak első ízben találkozott a két divattervező, hanem arra is lehetőségük nyílt, hogy közelebbről megismerkedjenek, és egyből barátságot is kössenek egymással, ami azonban az idő múlásával ellenségeskedéssé fajult, és a divatvilág egyik legismertebb rivalizálásába torkollt Armani és Versace között.
Ahelyett, hogy tovább folytatta volna a tanulmányait, a francia inkább arra törekedett, hogy Christian Dior asszisztense lehessen, akinek az árnyékában ki is tanulta a szakma fogásait, és három évvel később, Dior halála után művészeti igazgatóvá lépett elő...
... és már a 22. születésnapja előtt!
Megszületett a francia haute couture trónörökös hercege, de a divat megszállottjainak még egy kis ideig várniuk kellett, amíg a divattervező a terveivel a feje tetejére állította az egész divatvilágot.
Ennek oka az algériai háború volt, ami már 1955. óta tombolt. Saint Laurent behívót kapott katonai szolgálatra, és ettől már az elutazása előtt idegösszeomlást kapott, ami után a pszichiátriai intézetben kötött ki, ahol a tartózkodása során elektrosokkos és nyugtatós kezeléseknek vetették alá, amik azután kábítószer függőséget eredményeztek nála, és ez a függőség élete végéig elkísérte a divattervezőt.
A divatház, ami már régóta nem volt megelégedve a divattervezőjének a kreációival, megragadta az alkalmat, hogy Saint Laurent élete egyik legsötétebb időszakában felmentse a divattervezőt feladatai alól. Miközben Dior elveszítette a bizalmat, Pierre Bergé – élettárs, barát és férj – továbbra is bízott benne, hogy Yves Henri Donat Mathieu-Saint-Laurent még messze nem érte el a kreatív alkotói pályafutásának a tetőpontját, és mindent elkövetett annak érdekében, hogy kiszabadítsa a francia tervezőt a pszichiátriai intézetből. Miután ez sikerült neki, együtt beperelték Diort, és még kárpótlást is kaptak, amivel mint kezdőtőkével be tudták indítani a saját vállalkozásukat.
Saint Laurent már Diornál is kibontakozhatott az ünnepelt, szövetbe formált „Ligne Trapéze“ (trapéz vonal) terveivel, amikkel végleg felszabadította a nőket a darázsderék kényszere alól, és rengeteg pontot gyűjtött be magának, de az igazi felemelkedés a divat Olimposzára az 1960-as évek kollekcióival sikerült, amiken már a saját YSL cégének a logója szerepelt.
Részben botrányosnak titulálva szidták a stílustörését, amikor Saint Laurent a feketét a barnával és vidám, tarka mintákkal kombinálta, továbbá a narancssárgát a rózsaszínnel hozta össze. Ezekkel felfordította a divat világát, aminek azután négy évtizeden keresztül meghatározó szereplője lett. Különösen feltűnőek voltak az átlátszó, fekete sifón blúzai, amikkel megalkotta a „meztelen kinézetet“, a nadrágkosztüm nők részére („Le Smoking“), valamint a Safari öltözet és a Jersey anyag bevonása a divattervező kreációiba, amikről akkoriban még a „New York Times“ is csodálattal tudósított az első oldalán.
Egyidejűleg Saint Laurent aktívan fellépett a nők egyenjogúsítása érdekében, és a kifutó éllovasa lett, amikor nemcsak az első divatkreátor volt, aki fekete fekete modelleket is szerepeltetett, hanem még kiemelten a középpontba is állította őket. Odáig is elment, hogy 1988-ban a reklámhirdetéseinek a felmondásával fenyegette meg a Vogue folyóiratot, amikor a francia kiadás nem akarta a címlapra tenni Naomi Campbell képét. „Coco Chanel megadta a nőknek a szabadságot, Yves Saint Laurent pedig a hatalmat“, ezt Bergé sose győzte elégszer hangsúlyozni.
És ez csak egy példa arra, ahogy Saint Laurent a nagy alkotói korszaka folyamán mindig harcosan lépett fel, sohase tört be, és a végén mindig győzedelmeskedett, amikor annak a jelmondatának a szellemében dolgozott, hogy „egy nő nem viseli a ruháját. Csak megengedi a ruháknak, hogy ő viselhesse őket.“
Ez a nézete tette a divatkreátort látnokká és forradalmárrá, aki gyakran több, mint csak egy lépéssel járt a saját kora előtt, anélkül, hogy elveszítette volna a szemei elől a női test szépségét, ami legfontosabb ihletője volt, az olyan nagy festők mellett, mint Delacroix, Matisse, Goya, Mondrian, Picasso vagy van Gogh. „Semmi sem szebb, mint egy meztelen test. A legszebb ruhadarab, amit egy nő viselhet, egy férfi ölelése, akit szeret. És azoknak, akiket nem ér ilyen szerencse, ott vagyok én!“
Ez egy olyan körülmény, amit a Saint Laurent napszemüveg modellektől sem lehet a mai napig sem elvitatni. Mert Yves Saint Laurent napszemüvegei is olyan érzést ébresztenek a kényelmes viselésükkel, mint egy meleg ölelés az orr és a fülek körül. Ezen az sem változtatott, amikor Saint Laurent 1999-től fokozatosan visszavonult, és a divat-, valamint a kozmetika-részleget eladta a Guccinak. Az akkori fő divattervező Tom Ford átvette a Rive Gauche kollekciók felügyeletét, miközben Saint Laurent továbbra is az Haute Couture sorsát irányította, amíg 2002-ben végleg vissza nem vonult az üzleti életből.
A design mellett a márka sikeressége minden területen az egyik legfőbb oka annak, hogy a Saint Laurent napszemüvegek eredetije a piac leggyakrabban másolt modelljei közé tartozik. Másrészről a Saint Laurent napszemüvegek utánzatait relatív könnyű leleplezni. Először is ott van a Saint Laurent napszemüvegek ára, de a kidolgozásra is nagyon oda kell figyelni, valamint a márkanév feliratra, ami minden modellen megtalálható. A Saint Laurent napszemüveg másolatok valamelyik területen biztosan feltűnnek, például a hibásan írt vagy hiányzó Saint Laurent napszemüvegek YSL logója vagy a gyenge minőségű kidolgozottságuk révén. Ezen kívül általában a szuper, rendkívüli, vagy alkalmi árakkal próbálják megtéveszteni és vásárlásra ösztönözni a hiszékeny embereket. Ráadásul a hamisítók nem adnak se Saint Laurent napszemüveg tokot, se pedig Saint Laurent napszemüveg törlőkendőt.
Deneuve és Campbell személye, valamint néhányan a történelem legjelentősebb festői közül, ezek mellett Saint Laurent olyan szupermodellek varázsának is hódolt, mint Laetitia Casta, Jerry Hall, vagy olyan múzsák, mint Loulou de la Falaise és Betty Catroux. De a színpadi kosztümök iránti szenvedélyét se zárta le soha, és olyanoknak tervezett öltözéket, mint Zizi Jeanmaire, Roland Petit, vagy Rudolf Nurejew.
Manapság a Saint Laurent napszemüvegek legnagyobb rajongói közé tartozik Kim Kardashian, nővérei Khloe Kardashian és Kourtney Kardashian, valamint Kanye West és Kendall Jenner is. De még Scott Disick, David Jones és Dakota Johnson is az Yves Saint Laurent napszemüveg divat közismert imádói közé tartoznak.
A Saint Laurent napszemüvegek stílusa a klasszikustól a menőn és rendkívülin keresztül a lázadó és dacos stílusig terjed, a köztük lévő határok azonban nagyon gyakran eltolódnak, és sokszor szakítanak a begyepesedett konvenciókkal, anélkül, hogy a nagy divat-fővárosokban, mint Párizs, Milánó, New York vagy Tokió valaha is rossz helyen lennének.
A nagyszámú Saint Laurent napszemüveg uniszex modellen kívül találhatunk a Saint Laurent napszemüveg kínálatban olyan példányokat is, amik kifejezetten a Saint Laurent női napszemüvegek vagy a Saint Laurent férfi napszemüvegek közé sorolandók.
Ezen túlmenően a márka mindig újabb és újabb extravagáns fényponttal és stílussal tűnik föl, nők és férfiak számára egyaránt, amik egyenesen a kifutókról származnak, és mindig el vannak látva a legendás YSL monogrammal is.
Az Yves Saint Laurent napszemüveg vonal különböző modellekkel tűnik fel, amik már nevet szereztek maguknak a divatvilágban, és a piacon a legkelendőbbek közé tartoznak.
A Saint Laurent SL 1 napszemüveg az egyike azoknak a modelleknek, amik a legrövidebb időn belül abszolút klasszikussá váltak. A teljes keretes, műanyagból készült, négyszögletes kinézet a Saint Laurent 2017-es napszemüveg kollekciónak és a Saint Laurent 2018-as napszemüveg kollekciónak köszönhetően a legkülönbözőbb stílusokat vonultatja fel, úgyhogy egész biztosan minden szemüveg kedvelő talál magának valamit közötte.
Ha egy Saint Laurent uniszex napszemüveget keresel, egészen biztosan utadba kerül a Saint Laurent Bold 1, a kicsit nagyobb Saint Laurent Bold 1/K a kibővített szemüveg szárral és a szélesebb lencsékkel, vagy a Saint Laurent Bold 2 a Panto kinézettel. Az üvegezhető modellek közül a Saint Laurent napszemüveg 100 %-os UV védelemmel szinte már kötelező kellék minden divattudatos nő és férfi számára.
Egy klasszikust keresel? Mint már a neve is elárulja, a Saint Laurent Classic napszemüveg sorozattal a lehető legjobb helyen jársz. A legkülönbözőbb Saint Laurent keret nélküli napszemüvegeket megtalálhatod az online boltunkban. Egy tanács: különösen kedveltek a Saint Laurent Classic 6, a Saint Laurent Classic 8, valamint a Saint Laurent Classic 11, továbbá a Saint Laurent Classic 11 Rainbow (szivárvány), mint egy időtlen Saint Laurent pilóta napszemüveg.
A Saint Laurent kerek napszemüvegnek különböző változatai vannak: Az új kollekcióból ajánlhatjuk a Saint Laurent Rope napszemüveget (Saint Laurent SL M26 Rope), ami még a Saint Laurent napszemüvegek haladó gondolkodású YSL tervezői számára is megszabja a trendet. Persze választhatod a Saint Laurent SL 210, a Saint Laurent SL M19/F, vagy a régebbi modelleket, mint a Saint Laurent SL 136 Zero, a Saint Laurent SL 102, vagy akár a sikeres alternatívát, a Saint Laurent SL 161 Slim is.
A francia vállalat nem csak az összehasonlíthatatlan stílusával vált ki lelkesedést, hanem a Saint Laurent Herz (szív) napszemüveggel is, ami a Saint Laurent SL 181 Loulou esetében egy menő Saint Laurent macskaszem optikájú napszemüveg, a Saint Laurent SL 196 Loulou és a Saint Laurent SL 197 Loulou esetében is szó szerint értendő. De a Saint Laurent Heart napszemüveg, valamint a és a Saint Laurent napszemüveg Heart SL 51 PERF is már a piaci megjelenésük óta az abszolút kasszasikerek közé tartoznak.
A Saint Laurent klasszikus napszemüveg kinézet is megtalálható a Saint Laurent napszemüveg választék modelljei között: Itt van például a Saint Laurent SL 28.
A nagyon kelendő Saint Laurent SL 137 Devon nem csak a márka rajongói között aratott sikert. A teljes keretes modell lenyűgöz a tiszta vonalaival és az egyszerű designjával. A Saint Laurent fekete napszemüveg vagy a Saint Laurent havana/barna napszemüveg minden férfi arcot vonzóvá tesz, és az olyan nagyvárosokban, mint Isztambul, Dubai, Los Angeles vagy London se hat tolakodóan.
A Saint Laurent SL 214 Kate a hagyományos formáját a Saint Laurent macskaszem napszemüveg egészen rendkívüli megcsavarásával érte el, de azért semmiképp sem lóg ki a sorból, és nem tér el a stílustól, amit a francia vállalat és az olasz gyártó (Kering Eyewear) a sok éves gyümölcsöző együttműködés során kialakított.
A Saint Laurent Square napszemüveg esetében is dolgozott a tervezők fantáziája. A Saint Laurent SL 51 rendkíli kinézetével tűnik fel, míg a Saint Laurent SL 87 a fém kerettel inkább a klasszikus stílus irányába ment.
Yves Saint Laurent egyedülálló napszemüvegei mindig meglepnek a hol rendkívüli (Saint Laurent SL 28/F), hol funky (Saint Laurent SL M16) megjelenésükkel, az időnként váratlan ötleteikkel vagy színkombinációikkal (Saint Laurent SL M8/F). A másik oldalról egyszerű (Saint Laurent SL 51 Combi), hűvös (Saint Laurent SL 193 T), vagy hagyományos modellekkel, mint a Saint Laurent Clubmaster napszemüveg (Saint Laurent SL 201/K Slim) tartják az egyensúlyt, hogy minden elképzelhető kinézethez illeszkedni tudjanak.
Az alapvető formák megalkuvásoktól mentes interpretációja azonban csak ritkán tér el jelentősen az eredeti ötlettől (Saint Laurent SL 185 Slim). Az extravagáns összkép inkább a precíz kidolgozásnak, a saját stílusra történő összpontosításnak, és bizonyos modellek esetében a részletek iránti szeretetnek tulajdonítható. A márka logójának szolid integrációja és a „Saint Laurent“ felirat nem szúrnak annyira szemet, mint a Dolce & Gabbana vagy a Versace modelleknél.
Ha egy Saint Laurent napszemüveget keresel, már nem is kell tovább nézelődnöd. Nálunk csak a bőség zavarával kell foglalkoznod. Mit szólnál a Saint Laurent pilóta stílusú napszemüvegéhez (Saint Laurent SL 211) zöld színezett lencsékkel, vagy a Saint Laurent kerek napszemüveghez (Saint Laurent SL 250), amik egészen kiemelkedő divat-tudatosságot sugároznak.
Ezzel szemben az Yves Saint Laurent modellek divatos színezésükkel minden más szemüveg márkánál jobban kiemelik a viselőjük arcvonásait, mint például a Saint Laurent szürke napszemüvegtől (Saint Laurent SL 57, Saint Laurent 198/K Slim), a Saint Laurent piros napszemüvegen (Saint Laurent M25/K) keresztül a Saint Laurent arany napszemüvegig (Saint Laurent SL MASK) és a Saint Laurent kék napszemüvegig). Természetesen a Saint Laurent zöld napszemüveg (Saint Laurent SL 158), a Saint Laurent fehér napszemüveg (Saint Laurent SL 215 Grace), vagy akár a Saint Laurent fekete napszemüveg (Saint Laurent SL 87) is megtalálható hatalmas Saint Laurent napszemüveg kínálatunkban.
A megfelelő Yves Saint Laurent megtalálásához jól használható az online felpróbálás, amivel a kiválasztott modellek gyorsan felpróbálhatók. Még mindig nem találtad meg az igazit? Akkor blogunk biztosan tud segíteni! A Saint Laurent napszemüvegek javításának témájához is mindig tud tanácsokat adni a Szemüvegek Mestere.
Ha sikeres volt a keret kiválasztása, Digitális optikus mesterünk segít a Saint Laurent napszemüveghez a megfelelő dioptria megállapításánál, és természetesen a helyes lencsék kiválasztásánál is. Hogy melyik designt és melyik lencse-színt választod, tükrözöttet, polárszűrőst vagy fényre sötétedőt, ez már csak ízlés kérdése. Végül is a szemüvegvásárlásnál is igaz: mindenkinek legyen meg a maga öröme.
Ha felfedezted a kedvenc modelledet, a Saint Laurent napszemüveget rögtön online jutányosan megrendelheted. Ezen kívül a modellt egész egyszerűen, díjmentesen visszaküldheted, ha esetleg mégsem tetszik, vagy meggondoltad magad. Csak az egyedi készítésű dioptriás lencsékkel rendelt Yves Saint Laurent napszemüvegeket nem lehet visszacserélni, kivéve, ha technikai hibáról van szó. Kérdéseiddel fordulj egyszerűen telefonos ügyfélszolgálatunkhoz a helyi telefonszámunkon keresztül, vagy ha arra jársz, akár személyesen is megkérdezheted dolgozóinkat a hamburgi üzleteink egyikében.
A szemüveg vásárlás során minden felmerülő kérdésnél, mindig megvan a lehetőséged, hogy azonnal hozzánk fordulj. Mindig melletted állunk összegyűjtött tapasztalatainkkal, akár a digitális, akár az analóg világgal kapcsolatosan. Egyszerűen mielőbb, bonyodalommentesen tájékozódj valamelyik hamburgi szaküzletünkben, az AEZ-ben vagy az Ottenser Hauptstrasse-ban, ahol professzionális, egyedi tanácsadást is nyújtunk. Ezen túlmenően az egyszerű csomagküldés szabványos vagy expressz módon, az ingyenes visszaküldési lehetőség és a sokféle fizetési mód is megkönnyítik a vásárlásodat. Így lesz a keresgélésből igazi optikai gyönyör.
Ha kedvezményes áron akarsz Yves Saint Laurent napszemüveget online vásárolni, legjobb, ha hozzánk fordulsz. Mi nem vagyunk egy exkluzív Yves Saint Laurent online napszemüveg bolt, hanem minden ismert márkát, a Ray-Ban-től a Michael Kors-on keresztül a Prada-ig kínálunk a raktárunkból, és mindig kedvező lista-árakon.
Az amúgy is mindig alacsony árainkon kívül nálunk nincs kiárusítás az online boltunkban, és nem csak egy Yves Saint Laurent napszemüveg kedvezményt találhatsz, hanem más modellek is diszkont áron vannak, az egész termékpaletta minden részében.
Mint szemüveg specialisták, a divat iránt lelkesedő vevőinknek a "LÁSS ÉS LÁTTASD MAGAD - SEE AND BE SEEN" mottó jegyében csakis kiváló minőségű modelleket kínálunk alkalmi áron. Ezek között megtalálhatod az Yves Saint Laurent napszemüvegeket is alacsony áron. Szinte magától értetődő! Nézz körül online boltunkban, vagy kérd ki az Edel-Optics szakképzett munkatársainak tanácsait a szemüvegek végtelen erdejében, ahol iPad-jeink és egyedülálló vásárlási rendszerünk segítségével félelem nélkül áttekintést kaphatsz a lényeges dolgokra vonatkozóan.